Αντιμετωπίστε το στρες προκαταβολικά… με υγιεινή διατροφή

1

Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν έχουν στρες, καταναλώνουν ανθυγιεινές τροφές. Έτσι νιώθουν να εκτονώνονται, να καταπραΰνουν το άγχος τους. Όμως, επειδή τα στρεσογόνα γεγονότα μπορούν να χαλάσουν την όποια υγιεινή μας διατροφή, είναι καλό ακόμη και τότε να είμαστε συγκρατημένοι. Δεν ισχύει αυτό που τόσο συχνά λέμε, πως δηλαδή δεν πειράζει και να ξεφύγουμε λίγο…

Της Dr Ματίνας Χρονοπούλου, B.Sc., N.D., Ph.D (Φυσικοπαθητικός)

Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα τα στρεσογόνα γεγονότα μπορούν να ακυρώσουν τα οφέλη της κατανάλωσης υγιεινών λιπαρών. Την έρευνα έκαναν ερευνητές του “The Ohio State Wexner Medical Center”, οι οποίοι θέλησαν να βρουν τη σχέση μεταξύ στρες, διατροφής και δεικτών φλεγμονής στο αίμα (η διατροφή και το στρες μπορούν να επηρεάσουν τις φλεγμονές στον οργανισμό).

Στο πλαίσιο της έρευνας παρακολουθήθηκαν 38 γυναίκες που είχαν  επισκεφτεί το Ohio State, με τις 18 από αυτές να έχουν επιζήσει από καρκίνο στο μαστό.

Οι γυναίκες έτρωγαν από δύο γεύματα. Το ένα γεύμα ήταν πρωινό με μπισκότα και σάλτσα, που φτιάχνονταν κυρίως με κορεσμένα λιπαρά, και το άλλο γεύμα ήταν σχεδόν ταυτόσημο αλλά φτιαγμένο κυρίως με μονοακόρεστο ηλιέλαιο. Από τις γυναίκες, μέσης ηλικίας 53 ετών, ζητήθηκε να απαντήσουν στο ερωτηματολόγιο Daily Inventory of Stressful Events, για να διαπιστωθεί αν ένιωθαν στρες.

Στη διάρκεια της έρευνας ελήφθησαν δείγματα από το αίμα των γυναικών πολλές φορές, και οι ερευνητές εστίασαν σε 2 δείκτες φλεγμονής και 2 δείκτες που προβλέπουν υψηλότερες πιθανότητες δημιουργίας πλάκας στις αρτηρίες. Μετά το γεύμα με κορεσμένα λιπαρά και οι 4 ανθυγιεινοί δείκτες ήταν υψηλότεροι σε σχέση με την κατανάλωση γεύματος με ηλιέλαιο.

Ωστόσο, όταν οι γυναίκες ανέφεραν ότι είχαν στρες την προηγουμένη ημέρα η διαφορά εξαφανίστηκε, κάνοντας το πρωινό με κακά λιπαρά ίδιο με το πρωινό με καλά λιπαρά.

Οι μετρήσεις σε όσες κατανάλωσαν κορεσμένα λιπαρά δεν άλλαξαν μετά το στρεσογόνο γεγονός.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η έρευνα είναι η πρώτη που δείχνει ότι το στρες έχει τη δυνατότητα να ακυρώνει τα οφέλη της επιλογής πιο υγιεινών λιπαρών, αλλά σημείωσαν ότι η φλεγμονή συσσωρεύεται με τον καιρό και συμβάλλει σε νόσους.

Επομένως, συμβουλεύουν τους ανθρώπους που έχουν στρες να μην καταναλώνουν ανθυγιεινές τροφές και ζητούν από τους υπόλοιπους να τρέφονται υγιεινά και μάλιστα καθημερινά, ώστε, όταν προκύπτει στρες, το σημείο εκκίνησης να είναι καλύτερο.

Advertisements
%d bloggers like this: